برای دریافت ویدیو ۸ اصل روانشناختی که رعایت آن ها در طراحی و ارائه اسلایدهای حرفه ای(پاورپوینت حرفه ای) لازم است بر روی لینک کلیک نمایید

دانلود رایگان ۸ اصل روانشناختی برای طراحی و ارائه اسلایدهای حرفه ای با پاورپوینت (powerpoint)-پاورپوینت حرفه ای

 

بخشی از متن ویدیو:

هدف  اول: ارتباط با مخاطب

زمانی ما می توانیم به طور موثر با مخاطب ارتباط بر قرار کنیم که بتوانیم توجه و علایق  مخاطب را در یک پیام مشخص جلب کنیم خیلی هامون فکر میکنیم یا حداقل اینطور عمل می کنیم که هر چی اطلاعات داریم را باید بگوییم و با این استراتژی در ارتباط با مخاطب به شکست می خوریم  نویسنده کتاب روانشناسی میگوید من پرزینت هایی را ارایه می کردم که در آن خلاصه های زیاد، مثال های زیادو  می گفتم و به عبارتی  با این کار مخاطب را overwhelm و بمباران می کردم و نمی دانستم که چه اتفاقی بر سر مخاطب می آید . در واقع من با این کار برای خودم ارایه میکردم نه برای مخاطب بنابراین ما نیاز داریم تا برای مخاطب ارایه کنیم نه برای خودمان برای رسیدن به این هدف ارایه ۲ اصل  مطرح می شود. 

اصل اول: نه کم نه زیاد

 ارتباط زمانی موثر واقع می شود که نه اطلاعات زیاد بدیم نه اطلاعات کم. می گویند از مردی پرسیدند درازی پا چقدر باید باشد گفت به قدری بلند باشد که به زمین برسد. سخنرانی و ارایه نیز مانند پاهای یک انسان است آنها باید دراز و طولانی باشند اما نه درازتر باید به قدری بلند باشد که پاها بتوانند کاری را انجام دهد در واقع بتواند پیغام ما را برساند. خیلی می گویند که کسی این اصل را نقض نمی کند ولی استیفن کاسلن در کتاب ۲۰۱۰ خودش می گوید ما۱۴۰ پارپوینت را بررسی کردیم در زمینه های مختلف ائم ار تجاری، آموزشی، علمی، حکومتی و حوزه های متفرقه و نتایج را در ادامه اعلام کرد. اصلی که کاسلن  اعتقاد داره این است    که یک سیب گندیده همه سیب های داخل جعبه را خراب می کند لذا می گوید یک اسلاید نامناسب درمیان اسلایدهای ما میتواند کل ارایه را خراب کند به عبارتی مخاطب در آن اسلاید تمرکزش را از دست می دهد و دیگر نمی تواند ما را دنبال کند

معمولا بیشتر دچار زیاد گفتن می شویم تا کم گفتن خیلی نمی شنویم که بگن فلانی ارایه اش خیلی کم بود

اصولا سه حالت در ارائه ها اتفاق می افتد:

  • کم بگی افراد گیج می شوند
  • زیاد بگی گیج و آزرده  و خسته می شوند
  • مناسب بگی یا همان کوک بگی

 یک مثال برای زیادی گفتن اطلاعات:

ورود ساعت های دیجیتال  به بازار در اوایل ورود آن به بازار، وقتی از فردی ساعت پرسیده می شد همه ساعت دقیقه  و حتی ثانیه را می گفتند در حالی که مردی که ساعت را پرسیده معمولا نیازی به ثانیه نداشته چرا که اگر این نیاز را داشت اگز برایش مهم بود حتما ساعت همراهش بود بنا بر این گفتن این ثانیه نه تنها به افراد کمک  نمی کرد بلکه افراد را عصبانی میکرد! بررسی کاسلن نشان می دهد ۸۱ درصد اسلایدها حداقل یک اسلاید داشته اند که این اصل را نقض کرده است.  

 اصل دوم: شروع ارایه با یک داستان آشنا با یک المان آشنا

با گفتن یک داستان آشنا، یک المان اشنا ما می توانیم در ابتدای ارائه توجه مخاطب به خود را جلب کنیم در داستان از اصطلاحات و مفاهیمی که ممکن است افراد ندانند استفاده نکنیم اگر مجبور به استفاده هستیم آن را به صورت مجزا تعریف و توضیح دهیم.

 به عنوان مثال اگر درباره قیمت نفت در حال صحبت هستیم می توانیم با آوردن تصویری از خط طویل پشت پمپ های بنزین و گاز نشان دهیم چگونه نوسانات در قیمت گاز روی مصرف کنندگان عادی تاثیر می گذاره.

حتی موضوع علمی و خیلی جزیی خودتان را به یک چیزی در زندگی واقعی مرتبط کنید گاهی وقت ها ما افراد محقق فراموش می کنیم که این کار ما که خیلی ریز و عمیق شده چه تاثیری در زندگی واقعی دارد.  بسیاری از این اسلایدها این اصل را نقض می کنند.

 هدف دوم: ارایه جهت دهی و جلب توجه مخاطب

در دورانی که هنوز پاورپوینت به وجود نیامده بود افراد برای ارایه، برگه هایی را به مخاطبان می دادند و مخاطبان به جای این که به ارایه کننده توجه کنند مشغول خواندن یا ورق زدن برگه ها می شدند وحتی کسانی که می خواستند به ارایه کننده گوش دهند و توجه کنند نیز صدای خش خش برگه ها این امکان را از آنها می گرفت. امروز نیز با به وجود آمدن اسلاید، این اتفاق به نوعی دیگر رخ می دهد مخاطب با دیدن اسلاید جدید، شروع به اسکن و خواندن آن می کند و در صورتی که شما به عنوان ارایه کننده مسیر ساده را نشان ندهی، خود مشغول یک مسیر دیگر خواهد شد و به شما توجه نمی کند.

 پرزنتیشن با زمان جلو می رود بر خلاف کتاب مقاله. در کتاب و مقاله مخاطب می تواند جایش را تنظیم کند و اگر لازم بود به عقب برگردد اگر لازم بود بر روی یک جدول یک ساعت تامل داشته باشد اما در پرزنتیشن اطلاعات باید به طریقی ارایه شود که مخاطب بتواند گام به گام شما را دنبال  کند و گیج وگمراه شود.

ما به عنوان ارایه کننده  مانند قایق رانی هستیم که باید مخاطب را به مسیر و جهت مورد نظرمان حرکت دهیم و با حرکت قایق جاهایی که لازم است را به او نشان و در طول مسیر به او نکاتی را متذکر شویم. نباید مخاطب را مانند تکه ای چوب تنه درختان شناور، روی آب رها کنیم که به هر طرف خاص حرکت کند اگر ما اصول را رعایت کنیم مخاطب خود به خود به مسیر ما که مقاومتش کمتر است روی می آورد.

برای رسیدن به آن هدف ارایه،  ۳ اصل دیگر مطرح میشود

  • اصل سوم: اگر چیزی مهم است آن را مهم نشان دهیم
  • اصل چهارم: قابل تشخیص بودن متن ها و تصاویر
  • اصل پنجم: گروه بندی اطلاعات

 اصل سوم: اگر چیزی مهم است آن را مهم نشان دهیم

مغز انسان شکار کننده تفاوت هاست. تفاوت هاست که مغز ما را جهت دهی می کند.  به عنان مثال برای این که title را برجسته کنیم ومهم نشان دهیم از فونت بزرگ و بولد استفاده می کنیم نسبت به بقیه متن. یا برای نشان دادن اهمیت قسمتی از نمودار، آن را با رنگ دیگر نشان می دهیم. از طرف دیگر با برجسته کردن نکات مهم، از طریق ایجاد تفاوت، توجه به چیزهای  غیر ضروری در یک لحظه خاص را از این بین می بریم یا کاهش می دهیم.

به عنوان مثال در نرم افراز پاورپوینت ما می توانیم از خاصیت graying out استفاده کنیم یعنی یک لیست ارائه کنیم و در هر زمان تنها یکی را پر رنگ و بقیه را خاکستری کنیم. می توانیم از طریق بولد کردن، اندازه فونت، جابجایی و رنگ  مطالب را یا بخشی از آن را مهم نشان دهیم.

 اصل چهارم: قابل تشخیص بودن متن ها و تصاویر

متن و گرافیک باید به راحتی قابل تشخیص و شناسایی باشند مخاطب نباید برای دیدن متون و المان های اسلاید ما به چشمانش فشار بیاورد. خیلی از اسلایدها هستند که متن آنها خیلی کوچک هست یا بک گراندهایی دارند که بک گراند با محتوای ارایه(متون و تصاویر اصلی) رقابت می کند. چشمان ما زمانی که اسلاید جزییات  خیلی ریز داشته باشد نمی توانند ببیند و مغز نیز تنها زمانی می توانند متون و تفاوت را ببیند که به قدر کافی مثلا بک گراند از متن تفاوت داشته باشد.  

 اصل پنجم: گروه بندی اطلاعات

انسان ها به صورت خودکار تمایل دارند که عناصر را به داخل واحدهایی گروه بندی کنند و سپس آن را به خاطر بسپارند اطلاعات گروه بندی شده، درک آن را ساده تر میکند. به عنوان مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد.

مجاورت

XX       XX

2 گروه ۲ x ای

      xx    xx   xx  

۲ گروه ۲ x ای

 شباهت

 OOOxxx 

           ۲ نوع حرف

 

در یک خط و راستا بودن

——————۱line

 

          ——————–۲line

————-

اشیایی که با هم حرکت می کنند

 حدود ۳۶ پاورپوینت ها این مطلب را نقض کردند. به عنوان یک مثال کاربردی نوشتن lable در کنار نمودار خطی و یا سه میله ای  بهتر است.

 هدف سوم: بهبود فهم مطالب و به خاطر سپاری آن 

 اگر مفاهیم  قبلی و هم چنین پروسه های ذهنی انسان را بدانیم ما می توانیم به مخاطب کمک کنیم که براحتی بفهمد و بخاطر بسپارد. در مقابل اگر حقایق اصلی در مورد فرایندهای مغزی و محدویت هایش را نادیده بگیریم به آسانی مخاطب خود را از دست می دهیم.  ۳ اصل دیگر این هدف را محقق میکنند.

اصل ۶: سازگاری ظاهر و فرم پیام با معنای واقعی آن.

اصل ۷: هر تغییری در اسلاید یا در صدا تغییری را واقعا در محتوا ایجاد کند.

اصل ۸: در هر زمان حداکثر ۴ گروه اطلاعاتی ارایه کنیم.

بررسی اصل ها: 

اصل ۶: سازگاری ظاهر و فرم پیام با معنای واقعی آن

پیام زمانی راحت تر فهمیده می شود که فرم و ظاهر آن با معنایش سازگار باشند فرایندهای مغزی ما تمایل داره که بین آن چه که می بیند یا می شنوند با محتوای پیام ارتباط بر قرار کند به عبارتی ما انسانها محتوا را از فرم و شکلش  استنباط می کنیم. از قدیم الایام گفتند که هیچ گاه نباید یک کتاب را از روی جلدش قضاوت کرد. همین جمله یک جمله لزوما درست است زیرا انسان قضاوتش بر اساس شکل و ظاهر می باشد. مثلا یک آدم با لباس شیک و خیلی گران را با شخصیت و یک مرد را با لباس مندرس و پاره شده و کثیف را معتاد در نظر میگیرید. 

یک مثال: یک آزمایش به این صورت انجام شده که مثلا کلمه آبی را با رنگ های مختلف نوشتند

آبی با قرمز نوشته شد

آبی با آبی نوشته شد

آبی با سبز نوشته شد

حالا هنگامی که از شرکت کنندگان در خواست کردند که رنگ نوشته را بدون توجه به لغتش بگویند برخی گفتن رنگشان به تغییر افتاد و برخی در بیان رنگ، دچار خطا شدند یا یک مثال دیگر اندازه بین لغات است. مثلا بزرگ را کوچک  نوشته و کوچک را بزرگ نوشته این ها می توانند گیج کننده باشند

 بزرگ     کوچک

مثلا اگر داریم روی جمعیت ژاپن صحبت می کنیم عکس آدم ژاپنی را بیاریم نه عکس های آدم های که توی اینترنت ریخته.

 

اصل ۷:  هر تغییری در اسلاید یا در صدا تغییری را واقعا در محتوا ایجاد کند.

هر تغییر شنیداری یا تصویری بایستی اطلاعاتی را با خودش انتقال دهد. ان حرف با عادت افراد در کار با نرم افزار پاورپوینت که طراحی اسلاید را دکوراسیون و رنگ آمیزی میدانند در تناقض است. ما باید بدانیم اگر لغات، شکل ها و بالا پایین رفتن صدای ما اطلاعاتی را با خودش انتقال ندهد صرفا تمرکز مخاطب را از بین برده است.

 اصل ۸: در هر زمان حداکثر ۴ گروه اطلاعاتی ارایه کنیم.

حتما با محدودیت ظرفیت در کامپیوتر آشنا هستید و تجربه کرده اید که رم سی پی یو یا فضای هارد دیسک به محدودیت خودش رسیده است. ماشین خستگی ناپذیر است. اما انسان خسته می شود. صبور نیست و لذا اگر بیش از ظرفیت او در لحظه اطلاعات بیان شود آن فرد احتمالا ارائه ما را دنبال نمی کند. واقعیت این است که مخاطب نمی تواند در مغزش بیشتر از چهار گروه اطلاعاتی را در یک لحظه دریافت کند البته هر گروه می تواند بعدا خودش چهار گروه دیگر داشته باشد. به عنوان مثال، فرض کنیم میخواهیم چارت سازمانی را نشان دهیم که ۶۴ تا پست در آن وجود دارد. یک راه ممکن است این باشد که همه چارت را به یکباره نشان دهیم که با محدویت های مغزی ما در تناقض است اما راه دوم  این است که در هر مرحله صرفا ۴ شکل را نشان و از لایه بالا مدیریتی شروع کنیم و هر مرحله، چهار تا را نشان دهیم  روش سوم برای این که ساختار کلی ارائه و مسیر به هم نخوره میتوانیم از  gray outکردن یا رنگ متفاوت در هر مرحله استفاده کنیم.

دقت داشته باشیم نباید کاری کنیم که مخاطب برای یافتن سوزنی مجبور باشد آن را در میان کاه متن ها و شکل های ما بیاید.

 طراحی اسلاید

بپذیریم که نیازی به مدرک یا درجه ای برای این  که طراحی  اسلایدهای پاورپوینت خود را داشته باشیم نداریم .باید به عنوان فرد علمی یا تجاری خود بتوانیم طراحی خود را انجام دهیم.  وقتی ما باید یک ارایه داشته باشیم کار ما در سه قسمت تقسیم میشود ابتدا محتوا علمی، دوم طراحی اسلایدها سوم ارایه آن در صورتی که محتوای خوبی را داشته باشیم یعنی به طور مثال پایان نامه خوب، نتایج خوب، کار زیاد، محصول خوب، حرف خوب و کار تحقیقاتی  برای این که بتوانیم خروجی خوبی از آن بگیریم باید بتوانیم آن را به خوبی طراحی و ارائه کنیم لذا حرف این است که طراحی برای محتوای خوب است نه برای محتوای بی کیفیت!

ما در بخش های بعدی صرفا در باره دو بخش پایانی صحبت می کنیم یعنی طراحی اسلاید و ارایه آن. یک جمله است میگن که طراحی خوب قرار نیست محصول بی کیفیت را بفروشد بلکه می خواهد به محصول خوب این قابلیت را بدهد که بتواند حداکثر فروش خود را داشته باشد. هدف طراحی این است که محتوای خوب ما شفاف و واضح باشد. طراحی مهم است چون محتوای شما و ما مهم بوده است.  

هر فرد علمی می تواند طراح اسلایدهای خود باشد. برخی از ما آدما وقتی نوبت به طراحی پاورپوینت می رسد میگیم که طراحی کار ما نیست درحالی که طراحی یک فرایند است. فرایندی که در آن باید فکر کنیم در باره خلق یک محصول نهایی خوب برای مخاطب. لذا برای برای طراحی باید پیش فرض ها ی نرم افزار پاورپوینت را رها کنیم عادت های قدیمی را کنار بگذاریم.

ترفندهای هنری با گذشت زمان و با تجربه بدست می آید اما نهایت ممکن است طراحی خوب به حساب نیاد. طراحی خوب یعنی این که نیاز مخاطب را در نظر بگیریم و با دقت انتخاب کنیم.

“بنابر این طراحی یک مهارت نیست بلکه روش فکر کردن است”

طراحی چیست؟ تعریف این واژه به این راحتی نیست. اما این که طراحی چی نیست را راحت تر میشه گفت. طراحی این نیست که ما بیایم تصاویر هنری زیبا نشان بدهیم یا از ترفند ها ی فانتزی نرم افرازهای پرزنت استفاده کنیم. طراحی اضافه کردن تصادفی المان ها و گرافیک در اسلاید نیست. طراحی اضافه کردن هر چیزی فاقد معنا و اطلاعات به اسلاید نیست. طراحی اسلاید این نیست که خودنمایی کند. طراحی در باره این نیست که چه تعداد گراف می تواند در اسلاید باشد. طراحی تنبلی بر دار نیست طراحی استفاده از پیش فرض علمی نرم افراز نیست. طراحی استفاده از قالبهای از پیش تعریف شده نیست. طراحی کپی کور کورانه از المان ها و گرافیک های دیگران نیست. نهایتا این که  طراحی در باره و برای  مخاطب است.

ما از روی مخاطب و نظرات آنها و تاثیر گذاری روی مخاطب می توانیم ارایه خود را بسنجیم و ارایه  این نیست که برای خودمان ارایه کنیم خیلی وقتها  برای خودمان داریم ارایه می کنیم یا از پاورپوینت به عنوان ابرازی برای یادداشت نکاتی که می خواهیم بگوییم استفاده میکنیم.  

طراحی شناخت مخاطبست. این که چه اطلاعاتی را مخاطب می داند و چه اطلاعاتی ندارد. طراحی یعنی بتوانیم یک مقدمه برای این که افراد بک نگراند و پیش زمینه مناسب پیدا کنند است. طراحی استفاده از اشکال، نمودار، جدول و دیاگرام برای این است که مفهوم را سریع تر به مخاطب منتقل کنیم. طراحی یعنی آغوش گرفتن سادگی.  

یکی از جنبه های مهم طراحی خوب سادگی آن است برای این که بتوانیم اسلاید ساده درست کنیم باید بتوانیم آنچه معنا دار و آن چه غیر ضروری است را تشخیص دهیم. طراحی ساده یعنی هر چیز غیر ضروری را حذف کنیم.

رعایت سادگی تمایل ذاتی افراد علمی نیست ما معمولا در باره داده های پیچیده فکر می کنیم و آنالیز می کنیم جزییات را دنبال می کنیم بله، ما این اطلاعات را در ذهن خود پردازش می کنیم اما باید بدانیم که پرزنت باید ساده باشد پرزنتت باید ساده باشد زیرا پرزنت در گذر زمان است و حافظه کوتاه مدت مخاطب در حین ارایه استفاده می شود که ظرفیت محدود دارد.

 ویژگی ارائه کنندگان خوب:

ارایه کنندگان خوب هدف از ارائه یا سوال اصلی ارائه  را مطرح می کند. ارایه کنندگان خوب  از ارایه انها  شور و شوق احساس می شود. مطلب را با شوق و علاقه می گوید نه بی تفاوت نسبت به مطالب. ارایه کننده باید خود را ساعی نشان  دهد و با موضوع راحت باشد. مخاطب نباید احساس کند که ما با موضوع راحت نیستیم.

بین تصویر بزرگ موضوع و جزییات تعادل بر قرار کنیم. اگر خیلی جزییات را بگویم ممکن است مخاطب ارتباط آن را با تصویر بزرگ موضوع از دست دهد. اگر خیلی کلی بگیم و صرفا در باره مفاهیم کلی صحبت کنیم نتایج  کم بگیم آن هم باعث می شود ارایه ما با fail بشه.

ارایه کنند گان خوب معمولا ۱ تا ۳ نکته را در ذهن مخاطب تاکیید می کنند و می خواهند تنها نکته هایی که از ارائه آن ها بخاطر سپرده شود همین باشد یا حتی گاهی خود ارایه کننده می گویید خیلی از این چیزهایی که گفتیم راحت فراموش می کنید اما انتظار دارم فقط همین یک جمله رو به خاطر بسپارید.

ارائه کنندگان خوب می دانند که ارائه برای دانشجو لیسانس با فوق لیسانس متفاوت است فاکتورهای زیادی مانند پیش زمینه افراد، علایق آن ها، تعداد مخاطبان، زمان ارائه حتی روز ارائه در نحوه ارائه ها تاثیر گذار است و این ها مسایلی است که در باره مخاطب مطرح می شود.

همان طور که وقتی ما کسی را به مهمانی توی خونه دعوت می کنیم تلاش می کنیم یک غذای خوب آماده کنیم برای ارائه هم همینه وقتی افرادی در ارائه ما شرکت می کنند ما باید بخوبی میزبانی کنیم میزبانی ما یعنی برای ارائه امون وقت بگذاریم ارائه امون را با دقت آماده کنیم توجه   داشته باشیم وقتی مثلا یک ساعت صحبت کنیم و نتوانیم ارائه خوبی داشتیم ما ۱ ساعت ضرب در تعداد مخاطبان، وقت تلف کرده ایم.

در واقع باید بپذیریم که ارائه پاوریوینت بد، دقت نکردن و تمرین نکردن برای ارائه مون یک بی احترامی به مخاطب است. نباید این جور تصور داشته باشیم که چون ما خدای اون زمینه و حوزه علمی و… هستیم و اونا از ما دعوت کردند باید هرجوری هست گوش بدهند و مهم نیست که پاورپوینتمون و ارائه امون را به چه صورت انجام بدهیم.

مهم نیست که پرزنت ما چه قدر شگفت انگیز باشد آنچه که واقعیت هست مخاطبان ما معمولا بعد روزها یا ساعت ها جزییات زیادی به خاطر نمی اورند مخصوصا اگر ارائه ما با چند ارائه دیگر نیز همراه باشد مانند کنفرانس ها. باید بدانیم که هدف ارائه علاوه بر این که باید ارائه خوانا و قابل فهم باشد درجه ای بالاتر از خوانایی و قابل فهم بودن به خاطر سپاری هست.  

سخنران خوب محدویت های زمانی را دنبال می کنند. اگر به اون ها یک ساعت وقت بدهند، اگر برای کنفرانس ۲۰ دقیقه وقت بدهند آن ها چار چوب زمانی را رعایت می کنند. برای رعایت چارچوب زمانی باید تمرین کرد. البته ارائه کنندگان حرفه ای می توانند به صورت real time چارچوب زمانی را رعایت کنند و بسته به شرایط مخاطبان، شرایط سالن و… ارائه خود را کوتاه تر یا طولانی تر کنند.

سخنران حرفه ای و ارائه کنندگان خوب معمولا شور واشتیاق از خودشان  نشان می دهند. انگیزه، شور و اشتیاق با ظاهر سازی درست نمیشه.  این که شما صدای خود را بالا پایین ببرید. این که حرکت های خاص و عجیب داشته باشید اتفاق نمی افتد انگیزه یک موضوع درونی است و مخاطب شما آن را حس می کند.

 سخنران حرفه ای معمولا حس دوستی با مخاطب از خود نشان به وجود می آورند. گاهی وقت لازم هست مانع هایی که بین ارایه کننده و مخاطب هست برداشته شود گاهی لازم است از پشت میز بیرون آمده و خود را به مخاطب نزدیک کنیم.

 ارائه کنندگان خوب بلد هستند که چگونه با ابزارهای مربوط به ارایه مثل لیزرپوینتر، وصل کردن پروژکتور و… کار کنند.

ارایه کنندگان خوب معمولا در هر زمان یک گروه اطلاعاتی را نشان می دهند آن ها به خوبی به محدودیت های ذهن آشنا هستند.


 

و  ادامه در هدیه دانلود رایگان ۸ اصل روانشناختی طراحی و ارائه اسلایدهای حرفه ای در پاورپوینت(powerpoint)

 

پاورپوینت حرفه ای پایان نامه پاورپوینت حرفه ای ساخت پاورپوینت حرفه ای دانلود پاورپوینت حرفه ای قالب پاورپوینت حرفه ای آموزش حرفه ای پاورپوینت pdfآموزش پاورپوینت حرفه ای 2007 آموزش پاورپوینت حرفه ای 2010 دانلود آموزش حرفه ای پاورپوینت 2010 دانلود آموزش حرفه ای پاورپوینت 2007 موزش ساخت پاورپوینت حرفه ای 2013 آموزش ساخت پاورپورینت حرفه ای 2016 پاورپوینت پایان نامه پاورپوینت دفاع کارشناسی ارشد پاورپوینت زیبا پاورپوینت دفاع پایان نامه پاورپوینت سمینار کارشناسی ارشد پاورپوینت آموزش آموزش powerpoint 2010 به زبان فارسی آموزش power point تصویری آموزش powerpoint دانلود کتاب آموزش microsoft powerpoint آموزش power point به صورت pdf

معرفی دوره آموزشی طراحی و ارائه اسلایدهای حرفه ای در پاورپوینت   (نکات تکنیکی، بصری و روانشناختی با رویکرد ارائه های علمی)

_

مشاهده معرفی دوره آموزشی در آپارات(برای دریافت کیفیت بهتر کلیک کنید یا در هنگام مشاهده آپارات گزینه HD را انتخاب کنید)

 

 

.