در این نوشتار به معرفی ابزارهایی میپردازیم که امکان شناسایی سوالات، نیازها، خواسته ها وعلایق مردم که آن را در فضای مجازی نمود داده اند می پردازیم و از آن ها در جهت برنامه ریزی کسب و کار  و همچنین آشنایی با اصطلاحات و واژه های کلیدی (در موضوعات جدید) یا ایجاد جرقه های فکری استفاده می کنیم.  بدین منظور، در ادامه روش های مختلف یافتن عبارات جستجو شده(query) کاربران در فضای وب و میانگین جستجوی ماهانه این کوئری ها (query) را با هم بررسی می کنیم.

برای یافتن عبارات جستجو شده(Quarry) توسط کاربران فضای وب، ابزارهای مختلفی وجود دارد. در صورتی که صرفا به دنبال لیست کلمات جستجو شده باشیم سایت keywordtool.io  میتواند گزینه مناسبی باشد. در این سایت بدون عضویت و پرداخت حق عضویت میتوانیم کلمات جستجو شده توسط کاربران وب در موتورهای جستجوگر مشخص را بدون نمایش تعداد مطلق جستجوی هر کوئری ببینیم.

موتورهای جستجو جستجو در اینترنت روش های جستجو در اینترنت   روش جستجو در اینترنت  سرچ عکس در گوگل روش سرچ در گوگل سرچ عکس آموزش جستجو در گوگل نحوه جستجوی پیشرفته در گوگل روش جستجوی مقالات علمی

اما اگر به دنبال اطلاعات دقیق تری هستیم میتوانیم به سراغ ابزار گوگل برویم. این ابزار گوگل در واقع بخشی از خدمات گوگل در جهت کمک به افرادی است که قصد استفاده از تبلیغات گوگل دارند. اما ما میتوانیم به طریقی دیگر از این خدمت استفاده کنیم. ابتدا وارد اکانت گوگل خود در گوگل می شویم. سپس برای ادامه کار لازم است کمی گوگل را دور بزنیم!! با ابزارهای * ش کن وارد آدرس g.co/etoaw می شویم. بعد از آن ممکن است صفحات مختلفی نشان داده شود نهایتا صفحه های زیر نمایش داده میشود. مراحل زیر را طی خواهیم کرد.

 

موتورهای جستجو جستجو در اینترنت روش های جستجو در اینترنت   روش جستجو در اینترنت  سرچ عکس در گوگل روش سرچ در گوگل سرچ عکس آموزش جستجو در گوگل نحوه جستجوی پیشرفته در گوگل روش جستجوی مقالات علمی

 

موتورهای جستجو جستجو در اینترنت روش های جستجو در اینترنت   روش جستجو در اینترنت  سرچ عکس در گوگل روش سرچ در گوگل سرچ عکس آموزش جستجو در گوگل نحوه جستجوی پیشرفته در گوگل روش جستجوی مقالات علمی، آموزش keyword planer

مراحل اشاره شده صرفا برای بار اول لازم است. برای دفعات بعد براحتی میتوان در گوگل عبارت google keyword planner را جستجو کرد و وارد سایت شد.

موتورهای جستجو جستجو در اینترنت روش های جستجو در اینترنت   روش جستجو در اینترنت  سرچ عکس در گوگل روش سرچ در گوگل سرچ عکس آموزش جستجو در گوگل نحوه جستجوی پیشرفته در گوگل روش جستجوی مقالات علمی، آموزش keyword planer

اگر صرفا میخواهیم بدانیم فلان کلمه چه تعداد به طور میانگین ماهانه در 12 ماه اخیر(البته 12 ماه را میتوان تغییر داد) جستجو شده است گزینه دوم و اگر میخواهیم کلمات مرتبط جستجو شده با آن هم ببینم میتوانیم گزینه اول را انتخاب کنیم. پیشنهاد ما کار کردن با گزینه اول در هر دو حالت است. کلمه یا عبارت مورد نظر خود را در کادر باز شده وارد می کنیم. زبان فارسی persian را نیز اضافه می کنیم. هم چنین در صورت نیاز محدوده تاریخ جستجو را نیز میتوانیم تعویض کنیم. درباره گزینه Location صرفا این توضیح را بدهیم که با توجه به این که ایران توسط گوگل در برخی از خدمات تحریم است امکان انتخاب بررسی نتایج بر اساس کشور وجود ندارد و بهتر است گزینه All Location را تغییر ندهیم.

موتورهای جستجو جستجو در اینترنت روش های جستجو در اینترنت   روش جستجو در اینترنت  سرچ عکس در گوگل روش سرچ در گوگل سرچ عکس آموزش جستجو در گوگل نحوه جستجوی پیشرفته در گوگل روش جستجوی مقالات علمی، آموزش keyword planer

در پنجره جدید نتایج را نشان میدهد که میتوانیم برای بررسی دقیق و دیدن کل نتایج گزینه Download را انتخاب کنیم و آنالیزهای خود را بر روی فایل اکسل ادامه دهیم.

موتورهای جستجو جستجو در اینترنت روش های جستجو در اینترنت   روش جستجو در اینترنت  سرچ عکس در گوگل روش سرچ در گوگل سرچ عکس آموزش جستجو در گوگل نحوه جستجوی پیشرفته در گوگل روش جستجوی مقالات علمی، آموزش keyword planer

میتوانیم نتایج مرتبط به یک کلمه را در دو تب Ad group idea و یا keyword idea ببنیم. نکته دیگری که باید در این میان توجه شود عدد نوشته شده به عنوان میانگین جستجوی ماهانه صرفا مربوط به جستجوی دقیق عبارت نوشته شده مقابل آن است یعنی اگر کلمه ای یا حرفی بیشتر کم تر شود آن عبارت خود یک نتیجه جداگانه به حساب میاید و نتایج آن جدا خواهد بود. لذا گاهی برای دستیابی به اهداف خود و آمارگیری لازم است جمع کلمات جستجوشده که به هم مرتبط هستند را به عنوان جمع کلی در نظر بگیریم.

موتورهای جستجو جستجو در اینترنت روش های جستجو در اینترنت   روش جستجو در اینترنت  سرچ عکس در گوگل روش سرچ در گوگل سرچ عکس آموزش جستجو در گوگل نحوه جستجوی پیشرفته در گوگل روش جستجوی مقالات علمی، آموزش keyword planer

 پارامتری به نام competition در جلوی هر عبارت وجود دارد این مقدار هر چه بیشتر باشد نشان از وجود رقابت کسب و کارها بر روی این کلمه کلیدی هست.